Klachtenprocedure

Een eventuele klacht wordt ingediend conform de klachtenregeling deze is te vinden in onderstaande link. 

 

De procedure

1. Eerste aanspreekpunt: de klassenleerkracht/mentor. In geval van pedagogische problemen, omgangsproblemen, praktische vragen, enz.

 

2. Tweede aanspreekpunt. Al naar gelang de aard van de klacht:

  • voor onderwijszaken: de teamleider,
  • voor personeelszaken: het verantwoordelijke lid van de schoolleiding,
  • voor praktische zaken en leerlingzaken: het verantwoordelijke lid van de schoolleiding.

3. Derde aanspreekpunt: de rector/schoolleider. Als de problemen blijven bestaan.


4. Blijft het probleem onopgelost, dan kan bij de  de bestuurder van de Stichting Vrijescholen Zuidwest Nederland schriftelijk een klacht worden ingediend. Deze gaat na of bij de behandeling van het probleem/de klacht alles is gedaan om een oplossing te vinden.


5. Als ook dit niet tot oplossing leidt, is er de mogelijkheid om een officiële, schriftelijke klacht in te dienen bij de Geschillen commissie Bijzonder Onderwijs (GCBO).  De stichting GCBO is bereikbaar via Postbus 394, 3440 AJ Woerden. T: 070-3871697 , www.gcbo.nl of via info@gcbo.nl


6. De school beschikt over interne en externe vertrouwenspersonen.  De contactgegevens van de interne en  externe vertrouwenspersoon zijn verkrijgbaar bij het secretariaat van de school.

 

NB. In het geval van (seksueel) grensoverschrijdend gedrag kan men zich wenden tot de vertrouwenspersonen.

 

Download:

Klachtenregeling ZWN